sobota, 16 stycznia 2021

Przeczytane 2021: Tydzień #2

Mizeria, Panie i Panowie, Mizeria. Tylko jedna książka przeczytana, a do tego zagapiłem się z opublikowaniem notki, stąd jednodniowe opóźnienie (jakoś tak źle mi się dni policzyły). Poza tegotygodniowym rodzynkiem udało mi się też przeczytać jeden zaległy numer Travelera od National Geographic - w zeszłym roku tak bardzo starałem się podomykać rozpoczęte lektury, że zupełnie pominąłem czytanie prasy i teraz próbuję nadrobić zaległości. Ponadto wziąłem się za erpegowanie, czego efektem jest przeczytany podręcznik do Equestrii, czyli przeniesiongo na medium, jakim jest gra fabularna, My Little Pony. W sumie wychodzi, że się jednak nie do końca obijałem.

3. Planeta K. - Piotr Milewski, Świat Książki 2020 (Kindle)

Książka o pracy w japońskim korpo. Autor spędził kilka lat w Kraju Kwitnącej Wiśni, pracując od rana do nocy w firmie produkującej maszyny dla przemysłu samochodowego. A ponieważ lubi pisać książki, napisał też jedną o czasach, kiedy był sararimanem, jak to Japończycy lubią nazywać pracowników korporacji. Sporo tu danych o tym, jak na wyspach patrzy się na pracowników z zachodniego świata, jak wygląda hierarchia w firmie, jakie są służbowe zwyczaje i dlaczego urlop wprawdzie wziąć można, no ale bez przesady i jakże to tak. Autorowi wyszła ciekawa, lekko napisana książka przybliżająca realia pracy w kraju, w którym wszystko działa (wiem, bo sprawdziłem).

Paski postępu:
Krzysztof Boruń, Andrzej Trepka - Zagubiona przyszłość - 88%
Robert J. Szmidt - Na krawędzi zagłady - 63%
Małgorzata Szumska - Twarze tajfunu - 60%
Anna Borkowska - Gar'Ingawi. Wyspa Szczęśliwa. Tom I. Oczekiwanie - 39%
Andrzej Pilipiuk - Przyjaciel człowieka - 36%
Agnieszka Stelmaszyk - Mazurscy w podróży. Porwanie Prozerpiny - 24%
Aneta Jadowska - Dzikie dziecko miłości - 23%
Jerzy Broszkiewicz - Wielka, większa i największa - 4%

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz