środa, 8 kwietnia 2020

Przeczytane 2020: Tydzień #14

Tym razem udało mi się ukończyć tylko jedną książkę, ale za to poczyniłem spore postępy w tych już rozgrzebanych. Fakty są takie, że mam za dużo zaczętych książek i muszę dokończyć te, które już czytam zanim zacznę następne. Ale jak tu się powstrzymać przed zagłębieniem się w tekst pachnący świeżą farbą drukarską? Tydzień temu zapomniałem dopisać, że za mną nominacje Zajdlowe, a teraz doczytuję jeszcze trochę zeszłorocznych książek przed zgłoszeniem nominacji do Żuławskiego. Oczywiście, jak co roku, mam wrażenie, że nie przeczytałem połowy książek spośród mnie interesujących, ale tak już chyba musi być...

26. Biała Wieża - Grzegorz Gajek, Jaguar 2019 (Kindle)

Grzegorz Gajek przyzwyczaił mnie do mrocznych i ponurych opowieści, a tymczasem okazało się, że całkiem nieźle radzi sobie też, pisząc dla młodszego czytelnika. Biała Wieża jest pierwszym tomem trylogii Strażnicy Starego Lasu (kolejne części zapewne już się piszą) i opowiada o grupie baśniowych leśnych stworzeń wyruszających z misją, której celem jest ratowanie znanego im świata. Brzmi sztampowo, ale autorowi udało się bardzo sprawnie swój pomysł zrealizować. Przede wszystkim mamy tu nietypowych bohaterów - rzadko zdarza się, żeby w literaturze fantasy pierwsze skrzypce grali leszy i skrzaty; zwykle, jeśli już się pojawiają, to stoją na drugim lub trzecim planie. Sama fabuła poprowadzona jest w ciekawy sposób z licznymi, choć czasem trochę przewidywalnymi, zwrotami akcji. Pozostaje czekać na dalsze perypetie strażników. Ciekawe, jak Gajek pokieruje ich dalszymi losami.

Paski postępu:
Michał Milczarek - Donikąd. podróże na skraj Rosji - 77%
John Ronald Reuel Tolkien - Upadek Gondolinu - 75%
Aneta Jadowska - Diabelski Młyn - 70%
Lucy i Stephen Hawking - George i tajny klucz do Wszechświata - 70%
Paweł Kardasz - Safari. Zapiski przewodnika karawan - 68%
Aleksandra Michta-Juntunen - Finlandia. Sisu, sauna i salmiakki - 67%
Jacek Inglot - Operacja "Komendant" - 63%
Margaret Atwood - Opowieść Podręcznej - 62%
Andrzej Pilipiuk - Wilcze leże - 58%
antologia - Dragoneza - 51%
Martyna Raduchowska - Fałszywy Pieśniarz - 50%
Marek Tomalik - Australia. Gdzie kwiaty rodzą się z ognia - 49%
Hal Duncan - Welin - 46%
Markus Flohr - Gdzie sobota jest niedzielą - 41%
Paweł Goźliński - Akan - 40%
Antoni Ferdynand Ossendowski - Gasnące ognie - 40%
Andrej Bán - Słoń na Zemplinie - 39%
antologia - Umieranie to parszywa robota - 37%
Ahmed Saadawi - Frankenstein w Bagdadzie - 34%
Jarosław Kret - W Ziemi Świętej - 34%
antologia - Wigilia pełna duchów - 34%

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz